خانه ⁄ اخبار ⁄ مقدم‌فر: لزوم استفاده از کتاب انقلابی تراز در واحدهای درسی و دانشگاهی

مقدم‌فر: لزوم استفاده از کتاب انقلابی تراز در واحدهای درسی و دانشگاهی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حمیدرضا مقدم‌فر رئیس دفتر نظارت بر امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در آیین رونمایی از کتاب انقلابی تراز گفت: عنوان انقلابی گری و کسانی که بار انقلاب را بر دوش دارند با عنصر جوان مترادف است چرا که جوان اصلی‌ترین عنصر انقلابی گری محسوب می‌‌شود.

وی افزود: ویژگی هایی در جوان وجود دارد، سبب می‌ شود که بتوانند انقلابی باشند؛ به عنوان مثال جوان آرمان خواه و سرمایه ساز است و همچنین حال و هوای تحول در او دیده می شود. اگر تمامی این خصوصیات جوان یک رویکرد الهی پیدا کند، باعث به وجود آمدن سرمایه‌ای بزرگ خواهد شد؛ امام خمینی(ره) به وسیله همین سرمایه انقلاب را شروع کرد.

رئیس دفتر نظارت بر امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر جوان به امام و ولایت دلدادگی داشته باشد، در مسیر وحی الهی حرکت خواهد کرد. این موضوع در مراحل مختلف انقلاب اسلامی نمود پیدا کرده است. در واقع انقلاب اسلامی به وسیله سرمایه جوانان معجزه آفرینی کرده است.

وی افزود: انتشار کتاب انقلابی تراز با بیانیه اخیر اتفاق مبارکی است؛ مخاطب اصلی این بیانیه جوانان است و نقشه راهی برای آینده آنان ترسیم کرده است. تعریف انقلابی‌گری باید معارف و سیره ائمه اطهار نشات بگیرد تا دچار افراط و تفریط نشویم.

مقدم‌فر تاکید کرد: کتاب انقلابی تراز سرمایه ارزشمندی است و می تواند در واحدهای درسی و دانشگاهی مورد استفاده قرار گیرد. امیدواریم که این کتاب به شکل مناسبی گسترش پیدا کند و منشا خیرات و برکات باشد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *