خانه ⁄ اخبار ⁄ معاون اسبق وزارت امور خارجه: کتاب انقلابی تراز راهنمای خوبی برای انقلابیون واقعی است

معاون اسبق وزارت امور خارجه: کتاب انقلابی تراز راهنمای خوبی برای انقلابیون واقعی است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، منوچهر محمدی معاون اسبق وزارت امور خارجه در آیین رونمایی از کتاب انقلابی تراز با اشاره به ویژگی های امام(ره) گفت: امام خمینی نه تنها تئوری‌های سیاسی و اقتصادی را به چالش کشید، بلکه به عنوان یک فرد قدرتمند وارد عرصه نظریه پردازی شد.

وی افزود: امام خمینی(ره) برای سیاست، تعریف جدیدی ارائه داد و تاکید کرد که سیاست علم و عدالت است. امام و مقام معظم رهبری در عرصه سیاست نظریه پردازان جدیدی هستند که دریچه و چهره جدیدی از سیاست ورزی را برای دانشمندان گشودند.

محمدی گفت: کتاب انقلابی تراز می‌تواند راهنمایی برای انقلابیون واقعی باشد؛ ما باید اصول اساسی انقلاب را تعریف کنیم تا برای همه مردم این موضوع به خوبی تبیین شود. ما باید به انقلاب نگاه کلان داشته باشیم و آن را یک مکتب بدانیم.

وی افزود: این که از واژه گفتمان برای انقلاب اسلامی استفاده می شود درست نیست؛ زیرا که امکان دارد گفتمان روزی باشد و روزی نباشد.

معاون اسبق وزارت امور خارجه اضافه کرد: در مکاتب غربی رسیدن به قدرت، هدف است؛ اما در انقلاب اسلامی، قدرت وسیله‌ای برای رسیدن به کمال و اهداف متعالی به‌شمار می‌رود. متاسفانه به مسئله دستاوردهای معنوی و الهی انقلاب اسلامی توجه کمی شده است.

وی در پایان تاکید کرد: پژوهشگران در دانشگاه ها بایستی بر روی تئوری های مکتب انقلاب اسلامی بیش از پیش کار کنند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *